DIY: Canvas met letters

 

Ik hou heel erg van creatief bezig zijn, dingen zelf maken en lekker ‘knutselen’. Dat is voor mij echt ontspanning en een manier om mijn hoofd even leeg te maken. Het leek mij leuk om mijn creatieve ideeen de delen met jullie, om wat inspiratie te geven en jullie een idee te geven van wat ik leuk vind.

Wat heb je nodig:
– Een canvas doek
– Goede lijm
– Letters (o.a. Xenos)
– Verf (spuitbus)
– Een leuke tekst natuurlijk πŸ™‚
– ect. een kleine waterpas

Je kunt zelf de kleur, tekst en afmeting van je canvasdoek bepalen. Ik vond het leuk om het doek en de letters in dezelfde kleur te spuiten, omdat je dan een leuk 3D effect krijgt en het wat meer rust uitstraalt. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de letter een andere kleur dan de canvas te doen. Je kunt ook normale verf gebruiken, maar zelf vind ik dat het met een spuitbus egaler wordt en het gaat stukken sneller.
Lees verder voor een stap voor stap uitleg

Stap 0:
Deze stap is alleen wanneer je de letters en het doek een andere kleur wilt hebben, of wanneer je niet met verf uit een spuitbus werkt. Schilder in deze gevallen de canvasdoek en je letters als eerst. Laat ze goed drogen.

Stap 1:
Plak de letters op de Canvas. Om ervoor te zorgen dat je niet scheef gaat, kun je een waterpas gebruiken.

Stap 2:
Laat de lijm goed drogen. Laat het doek plat op de grond liggen, anders zakken de letters naar beneden.
reduce-perceived%20time-waiting-retail

Stap 3:
Spuit het doek en de letters met de verf. Houdt hierbij voldoende afstand en ga over het doek van links naar rechts. Blijf niet te lang op 1 plek, want dan krijg je vlekken. Ga er dus gewoon meerdere malen overheen totdat alles goed en egaal gedekt is. Tip: zorg dat je iets voor je mond hebt, want die verf is niet zo goed voor je om in te ademen.

Tadaaaaaa: Het eindresultaat!
wpid-20130523_211425.jpg

Maken jullie zelf wel eens leuke dingen voor in huis? Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden!

15 thoughts on “DIY: Canvas met letters

  1. Heel leuk! Ik heb het zelf ook eens geprobeerd, maar was het niet goed gelukt. Mijn letters waren heel plat en op een of andere manier moest ik heel vaak spuiten om alles netjes te krijgen. Maar uiteindelijk is dat dus niet gelukt ;). Maar misschien zal ik de volgende keer jouw tips gebruiken: van links naar rechts en niet te lang op 1 plek spuiten.

Geef een reactie

