Get to know me better!

Mijn blog bestaat vandaag een week! HoeraaaaimagesCAPTSUZ9

Op mijn blog kun je al het een en ander over mij lezen en zie je in mijn blogs terugkomen waar mijn interesses liggen. Toch leek het mij leuk om nog iets meer over mijzelf te vertellen.

Hieronder vind je allerlei leuke, grappige, gekke en doodgewone weetjes. Zoals mijn huge Backstreet Boys- crush, mijn studie en nog veel meer

10 Things you didn’t know about me

1. Ik bijt al mijn hele leven nagels
Nagelbijten is echt een slechte eigenschap van mij waar ik enorm van baal! Ik heb al van alles geprobeerd om het af te leren, maar ja als je dit al je hele leven doet kom je er niet zo gemakkelijk af. Soms gaat het wel periodes goed en word ik helemaal happy als ik dat zo’n wit randje op mijn nagels heb haha Maar meestal is dit van korte duur en bijt ik het er daarna weer onbewust af. Ik heb het maar leren accepteren dat ik geen mooie lange nagels heb. Ik verzorg ze gewoon goed zoals ze zijn!

2. Ik woon in een anti-kraak pand
Dit klinkt eigenlijk veel stoerder dan dat het werkelijk is haha. Ik woon gewoon in een appartementencomplex die op de nominatie staat om gesloopt te worden. Geen stoere politieverhalen en nachtelijke illegale feestjes dus.. Maaar wel een heerlijke woning Ennnn Goedkoop. Dat is het voordeel van anti-kraak wonen, je betaalt slechts een vergoeding. Wel is de woning oud, vochtig en niet echt modern. Maar voor mij als studente vind ik dit prima.

3. Vroeger was ik een enorme Backstreet Boys fan
large_deo6r0cz94y7Wat vond ik ze geweldig, de Backstreet Boys, met name Nick♥ (dat is de rechter op de foto) Urenlang zat ik ’s avonds met mn microfoon voor de spiegel hun liedjes te zingen en hing mijn muur vol met posters. Ik had er zelfs een dekbedovertrek van haha één keer ben ik naar een concert geweest, dat was echt fantastisch! Ik was samen met mijn zusje en mijn ouders, want we waren nog te jong om alleen te gaan. Mijn ouders vonden het echt verschrikkelijk, ze hoorden niks van de muziek door alle gillende meiden haha Ik kan me nog goed herinneren dat ze uit de lucht kwamen vliegen, woooow wat vond ik ze leuk! Gelukkig is mijn crush inmiddels over en vraag ik me af wat ik ooooit in Nick heb gezien, maar goed dat vraag ik me wel van meer crushes af haha! Wel word ik nog dagelijks herinnerd aan de Backstreet Boys, want onze kat Nicky, die is vernoemd naar Nick van de Backstreet Boys, leeft nog steeds 🙂 En op hem heb ik wel een crush, mijn lieve roodharige, fluffy kat♥

4. In juli studeer ik af, Joeppiiiee!
Na 4 jaar studeren is het in juli eindelijk zo ver, Ik kan niet wachten!, Ik studeer af aan de Hogeschool van Amsterdam voor de opleiding Management, Economie en Recht (MER). Momenteel zit ik dus middenin mijn afstudeerfase en schrijf ik mijn scriptie. Ik zal jullie besparen waar mijn scriptie over gaat, want dan vallen jullie wellicht om van saaiheid (iets met woningmarkt & politiek).

5. Maar ik heb besloten om nog door te gaan studeren
Voor mijn HBO heb ik VWO gedaan. Toch heb ik er voor gekozen om HBO te gaan doen, door omstandigheden kwam ik daar eigenlijk terecht en het beviel me super goed. Ik ben echt een doener. Al die projecten en het contact met ‘echte’ bedrijven vond ik super. Ook de mogelijkheden om stage te lopen vond ik leuk! Toch ligt mijn ambitie hoger en wil ik daarom graag masterniveau halen, omdat dit mij in de toekomst verder kan brengen. Ik heb er nu voor gekozen om de master Occupational Health (= arbeids- en gezondheidspsychologie) te gaan doen. De master duurt 1 jaar en voorafgaand hieraan moet ik nog een 1-jarige premaster doen. Spannend, maar ik heb er zin in om weer een nieuwe uitdaging aan te gaan.

6. Als 13-jarig meisje had ik een heuse tassenverslaving
Mijn moeder en zusje lachte mij alweer uit als ik van mijn centjes weer een tas had gekocht. Geen dure tassen natuurlijk, want dat kon ik niet betalen, maar ik had er wel veel. Ik was gewoon iemand die haar tas afstemde op haar outfit, ja een beetje een modepopje soms. Maar ik vond het fantastisch al die spullen. Nu is mijn tassenverslaving wel iets minder (oke ik heb er nog steeds wel veel). Ik koop niet meer vaak tassen, en als ik er een koop is het een goede tas die lang meegaat. Momenteel ben ik helemaal in love met mijn cowboysbag, ik draag deze al bijna een jaar lang bijna elke dag. Het zijn stevige tassen van prachtig leer. Wel prijzig, maar je doet er echt lang mee en je kunt ze voor elke gelegenheid bijna dragen. cowboysbag-1099-bolton-grey_f

7. Ik heb 5 maanden in het zonnige Curaçao gewoond


Curacao, mijn tweede thuis!♥ Ik hou echt van dit eiland en met name het weer. Van jongs af aan kom ik hier regelmatig, omdat mijn tante hier woont. Vorig jaar moest ik voor mijn studie stage lopen en wist ik daarom meteen, ik ga naar Curacao! Wat een ervaring was dat, GEWELDIG. Ik woonde in een huis met 40 huisgenoten, allemaal stagiaires uit NL, super gezellig. Ik had een leuke vriendinnegroep, die ik nu af en toe nog zie en dan kletsen we lekker bij over onze tijd in Curacao. Oooooh wat mis ik het. Iedereen die de kans heeft om een ervaring in het buitenland op te doen, doe het! Echt waar, het is geweldig. En nee, natuurlijk is het ook wel eens rot om ver van huis te zijn. Maar iedereen heeft altijd zn rotmomenten, die heb je ook als je thuis bent! Als je de kans hebt doe het zeker.

8. Ik zou willen dat ik in de winter een winterslaap kon houden
I looooove summer! Oke, een week zonnig winters weer met sneeuw en schaatsen vind ik heerlijk, maar dat donkere, koude, depressieve weer, daar word ik echt heel sip van. Ik slaap enorm veel in de winter en heb weinig energie. Ik ben vaak jaloers op dieren die een winterslaap houden haha, heeeerlijk lijkt me dat. Lekker warm en niks hoeven doen. Nou ja natuurlijk zijn er ook super leuke dingen in de winter en heeft het ook wel iets romantisch. Maar deze winter duurde zoooo lang, dan ben ik het echt wel heeeeel erg zat hoor!

9. Mijn lievelingskleur is turquoise
Deze kleur doet mij denken aan de mooie blauwe zee en de strakblauwe lucht. Ik vind de kleur echt prachtig. Veel accessoires in mijn huis zijn deze kleur. Maar ook voor kleding of sieraden vind ik het erg mooi!

10. Ik houd van katten
Ik ben echt een kattenmens. Van jongs af aan hebben wij altijd 2 katten in huis gehad. Zo hadden we de katten Coco, Spike, Vlekje, Streepje, Pluis, Nicky, Numi etc. Nu hebben we nog twee katten Numi en Nicky (die naar de Backstreet Boys is vernoemd dus). Helaas woon ik zelf al heel wat jaartjes niet meer thuis en zie ik ze dus maar af en toe. Omdat ik geen tuin heb, heb ik zelf geen katten nu. Ik zou het dolgraag willen, maar voor mijn katten vind ik het belangrijk dat ze lekker kunnen spelen buiten. En ik vind het zelf ook hygienischer, geen kattenbak in huis enzo. Het is natuurlijk maar net wat je gewend bent, want ik weet dat het wel kan een binnenkat. Maar onze katten konden altijd naar buiten, dus daarom wil ik dat nu ook voor mijn katten. Maar ooit komen ze er wel:)

11 thoughts on “Get to know me better!

  1. Haha wat hebben wij veel gemeenschappelijk! Ik studeer ook af in juli maar ben nog van plan een jaartje verder te studeren. Ik ben echt een dwangmatige nagelbijter, soms kan ik er even mee stoppen, maar telkens opnieuw begin ik weer. In de winter heb ik echt de winterblues, ik kan gewoon maandenlang slechtgezind zijn omdat ik geen zon zie en tja, mijn tassenfase die ben ik stiekem nog steeds niet ontgroeid 😀

    • Wat grappig om te horen. Van al die afstudeerstress ga ik alleen maar nog meer nagelbijten, bye bye mooie nagels! Haha Veel succes met je afstuderen ook! En we kunnen in elk geval weer beginnen met lachen, want ik zie zo nu en dan een zonnetje doorkomen, yes yes! 😀

  2. Heel leuk om te lezen!! Ik was ook zooooo gek op Nick! Ik heb zelfs in groep 8 gezegd dat als ik in de tweede was en nog fan zou zijn, m’n haar net als Nick Carter te knippen (haha) dat heb ik trouwens nooit gedaan..

Geef een reactie

