Masker


Gister liep ik in de Etos en zag ik bij de kassa hele goedkope maskertjes liggen, €0,75 per stuk en het is een dubbelverpakking. Als huidproducten zo ontzettend goedkoop vraag ik me altijd meteen af wat er mis mee is: is het over de datum? Krijg je er enorme pukkels van? Haha dat soort dingen. Dus toch maar even gevraagd hoe het zo goedkoop kon. Antwoord: het is een merk die ze eenmalig in de winkel hebben. De verkoopster had er zelf ook al een geprobeerd en het beviel goed.
Dus ach…Toch maar gewoon proberen.

De maskers zijn van het merk face food. Ze zijn BUAV approved, wat betekent dat het niet op dieren getest is. Daarnaast zijn de makers ook goedgekeurd door the vegetarisn society, wat betekent dat er geen dierlijke producten in verwerkt zijn. Dit vond ik twee positieve punten, met name het feit dat het niet is getest op dieren spreekt mij persoonlijk aan.

Ik besloot het exfoliating masque met de avocado olie & Walnoot te proberen. Mijn huid was hard toe aan een maskertje. Ik heb best wel veel stress de laatste tijd, want over 1 maand moet mijn scriptie af zijn. help!!!!

lees hier verder van voor de review

Voor
Voordat ik begon met het masker heb ik mijn gezicht goed schoongemaakt. Lekker even onder de douche, met een gezichtsreiniger en een lichte scrub. Het is altijd goed om voor je masker te scrubben.
wpid-20130418_223557-1.jpg

Tijdens
Vervolgens heb ik het masker royaal aangebracht. Ik doe dit gewoon met mijn vingers. Het masker ruikt heerlijk en prikt niet.
ooh trouwens, voordat ik het masker heb aangebracht heb ik het even op mijn onderarm getest. Een klein beetje op de binnenkant van je onderarm smeren, 5min wachten, ziet je huid er normaal uit en irriteert het niet,:dan pas smeer ik het op mijn gezicht.

Er zitten kleine stukjes in het masker, ik vermoed walnoot. Het masker wordt langzaam hard als je 15 minuten wacht. Hij wordt niet zo hard en droog als bijvoorbeeld een kleimasker en je huid blijft daardoor nog wel soepel en smooth aanvoelen. Dat vind ik zelf altijd wel prettig.

wpid-20130418_224626-1.jpg

Na
Het masker is wat moeilijk te verwijderen. Ik doe dit zelf het liefst met een washandje. Je moet er dus wel even een paar keer overheen gaan voordat het eraf is. Ga niet zitten boenen, want dat is heel slecht voor je huid. Dep je huid hierna droog met een handdoek.
Et voila! Het eindresultaat:
wpid-20130418_230915-1.jpg

Mijn huid voelt heel zacht aan, het masker prikt totaal niet. Wel laat het masker soort kleine glittertjes achter op mijn huid. Een beetje raar, maar dat zal wel iets in het masker zijn. (Misschien dat je het op ee foto kunt zien). Nou ja aangezien ik het masker toch voor het slapen gaan heb aangebracht maakt het ook niet zoveel uit.

Al met al: heerlijk kalmerend masker die erg goedkoop is! Ik ben benieuwd naar de andere maskertjes die ik van dit merk had gekocht.
Ik had er zelf nog nooit van gehoord. Jullie wel?

Ik hoop dat jullie wat aan mijn review hebben gehad.

Liefs, Charlotte

9 thoughts on “Masker

    • Ja het beste is natuurlijk wel om even te ontspannen als je een maskertje neemt. Maar een handige tip voor als je hier echt geen tijd voor hebt (ook al zou je jezelf echt die tijd moeten gunnen 😉 ): breng je masker aan voordat je onder de douche gaat. En dan laat je het tijdens het douchen intrekken, kun je ondertussen vast lekker je lichaam scrubben of je benen scheren. En heb je toch een heerlijk masker!

Geef een reactie

